Skip to main content

Aeglane kulg

Mingil ajal tuleb aega juurde. Seda päris oma aega, mis paneb omamoodi kohustuse seda hästi tarbida, aega väärtustada. 

Aga mul ei tule seda (kohusetunnet).

Olen ära õppinud molutamise (või passimise). 

Mõnda aega ei tee mittekuimidagi. 

Lihtsalt olen. Kuniks mõni kohustus märku annab. 

Mingist hetkest ei ole ka enam valet või õiget olemist ja kaob võrdlemine. 

Seda kõike on mulle õpetanud meditatsioonikunst.  

Kõige tähtsam ja vajalikum minu jaoks on arusaam, et mediteerimiseks ei ole ilmtingimata vajalik rituaal (lootoseasend, käed palveasendis), vaid seisund. 

Lobiseva meele unustamine.

Aeglane on tuletis sõnast "aeg".  Aasta on omakorda aja (12 kuud) ajaarvamise tuletis…

Kiire?  - ilma juurteta, päritoluta sõna.




Comments

SG said…
Kiire sõnast kiir? Valgusekiir?
Heli said…
ETY andmed:
kiire : kiire : kiiret 'ruttu, hoogsalt toimuv v kulgev; kärmas, nobe; pakiline; rutt'
◊ kiirik-
● vadja tšiire 'rutt; kärmas, nobe'
soome kiire 'rutt; kärmas, nobe'
isuri kiire 'rutt; kärmas, nobe'
Aunuse karjala kiireh 'rutt; kärmas, nobe'
lüüdi kiireh 'rutt'
vepsa kiruh 'rutt; kärmas, nobe'

Läänemeresoome tüvi. On ka arvatud, et tüvi võib olla sama mis murdesõnas kiiras 'tiirane, kiimaline; edev, elav, vallatu' ning seega germaani laen, ← alggermaani *gīra-z, mille vasted on vanaülemsaksa gīri 'ahne, himukas; ihne, kitsi' ja norra mrd gīr 'kirg, tugev iha', läänemeresoome vaste on soome mrd kiiras 'kange, äge, vaevarikas; äkiline, raevukas'.