Skip to main content

Kolleeegi kaerahelbe-õunakook

Kolleeg on sama sümpaatne kui retsept.:) Tegutsemisjuhis on tema poolt kirja pandud, erinevad variandid samuti. Kooki saab palju ja on mahlane ning hea. Head järgitegemist!

Niisiis:

Taigen:
200 g võid,
1,5 dl suhkurt
1 muna
4 dl jahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl soola
0,75 dl piima
Täidis:
300 g rabarbereid
1 dl suhkurt
1 tl kaneeli
1 purk (530g) Salvesti õunamoosi

Kate:
100 g võid
2 dl fariinsuhkurt
3 dl kiirkaerahelbeid
1 tl vanillisuhkurt

Vahusta toasoe või ja suhkur. Lisa muna võivahule. Sega omavahel jahu, küpsetuspulber ja sool. Lisa võivahule. Lõpuks sega juurde piim. Suru tainas jahuste kätega kütsetuspaberiga kaetud ahjupannile. (Mina määrin lusikaga, kuna minu tainas jääb küll nii vedel, et kätega pole seal midagi teha). Kuumuta ahi 200 kraadini. Tükelda rabarber ja sega suhkru ja kaneeliga. Määri taignale õhuke kiht õunamoosi ja vala peale rabarberitükid. Sulata kastrulis või. Lisa fariinsuhkur, kaerahelbed ja vanillisuhkur. Pudista segu rabarberitele. Küpseta kooki 20-25 min. Jahuta veidi ja lõika ruutudeks.

See oli siis originaalretsept.
Ise olen teinud siiani nii: ohtralt õunatükke,lisaks natuke punaseid sõstraid ja rabarberi tükke (oma sügavkülma kaup). Mina ei ole toorest materjali kaalunud. Panen nii palju kui peale mahub.

Lisaks olen katsetanud täidiseks:
1. õunamoosile lisaks õunatükid ja põldmarjad.
2. õunamoosile lisaks mustikad ja õunatükid.

Minu ahjuga oli koogi küpsetusaeg 35 min. 25 min oli kook äärtest alles valge. Ainult rabarberitega siiani veel retsepti katsetanud ei ole.
Soola kogusega tuleb ettevaaltlik olla. Väga väike teelusikatäis ja seda kindlasti triiki, mitte kuhjaga.
Tööjärjekord minul:
Kõigepealt õunte jms ettevalmistamine, siis kaerahelbe puru valmissegamine ja siis alles põhja taigen.
Head küpsetamist.

Comments