Skip to main content

Lepase reega ;)

Esimesed nädalad uues töökohas on möödunud linnutiivul.
Uskumatu, ent tõsi - 01.detsembriks olen firmas olnud juba 1 kuu!
 Number üks asi positiivse poole pealt on - seltskond. Inimesed, kellega iga päev kokku puutun inspireerivad.... Tunne, mida ma pole hulka aega tundnud, tõepoolest!
 +-märgiline on ka töötingimused ja - sisu.  No ma ei julge veel eufoorias olla, ent pärast viimaste aastate kogemusi julgen küll öelda, et tegemist on tööga, mida vaimusilmas ette kujutasin. Eeldab detailsust, ent ka suure pildi tajumist.  Ja konformismiga pole midagi pistmist. Iga päev õpin midagi uut ja saan oma ala ekspertidega edasise üle nõu pidada. Uus hingamise rütm mulle igatahes sobib. Suur kollektiiv samuti. Kõikidega pole veel kokku puutunud, ent küllap jõuab seda teha. Kui mitte enne, siis ühisel jõulupeol, mis tänavu Glehni lossis.

Nädalavahetuse veetsin perekondlikus ringi vanemate juures. Poeg rääkis vahva loo kõnekäändude tähenduse muutumisest aja jooksul. Ta oli osalenud loengus,kus Metsatöllu Lauri tõi näite "lepase ree" sisu muutumisest.
Katsetas näidet ka meie peal küsides, et mida tähendab  lepase reega kulgemine. No me kõik vastasime valesti, v.a mu eesti keele õpetajast ema:)


Comments

helle said…
Mis tähendus sel nüüd siis on? Mina tean seda tähendust, et "läheb lahedalt,ilma takistusteta". Kas see pole nii?
Heli said…
:)mina teadsin ka nii. Tegelik tähendus oli algselt vastupidine - st et ei edene üldse. Lepapuidust regi ei libisevat üldse. Hiljem hakati regesid rautama ja nii saavutati ka lepapuidust regede libisemine. Tähendus "lepase reega" muutus samuti:)
helle said…
Näedsiis! Tõesti ei teadnud, kuigi loogiline. Kuna lepp pole mingi väärtpuu, siis on ju loogiline, et temast ka mingit head asja ei saa!
Tervita ema!