Skip to main content

Üks heli...


Nali naljaks, ent nii ongi - mul on hääl peas!
 Algul ei saanud aru, kas undavad radikad, elektriliinid, nõrkvool või miski muu. Lõpuks mõistsin (magamiskohta vahetades), ent see heli tuleb mu peast. Kõlab õõnsalt, ent nagu aru olen saanud,  on tegemist probleemiga, mis vaevab teisigi... Sõbrannaga vesteldes tuli välja, et ka  tema elukaaslane, kunstnik J.T. on tinnitusega  aastaid hädas olnud.

Kui tagasi mõelda, saabus heli kusagil varasügisel. Võimalik, et põhjustatuna kõrvaklappide pidevast kasutamisest endises töökohas - ma lihtsalt avastasin, et see on üks võimalusi olla omas maailmas. Ja see meetod oli seal vägagi levinud. Praegu tunnetan füüsilist tõrget kõrvaklappide vastu. Olgugi, et minu omad olid kõrgekvaliteetsed seinheiser`id. Arsti juurde veel pöördunud pole, ent ilmselt peab. Sest põhjuseid võib olla mitmeid nagu wikist lugeda võib. 
Naljakas on see, et heli ilmub vaid siis, kui magama sätin. Loomulikult põhjustab taoline asi unetust jms.  "Peahääli" iseloomustatakse vilinast kuni kohinani. Poeg rääkis, et oli Norras olles näinud tv-dok.-i tinnitusest. Üks "ohver" oli hevimees ja temal pidavat olema pidev kohin kõrvades. Minu tinnitus meenutab pudelisse puhumise häält. Raadiolaine signaalisarnane heli:)
 Olen juba õppinud seda ignoreerima. Mind on aidanud järgmised võtted:  jalutuskäik värskes õhus enne uinumist, teleka taustaks mängima jätmine, läpakas magamistoast välja - s.t. ei mingit arvutit pärast 20:00 (see muideks on kõige tõhusam, ent igakord ei suuda sellest kinni pidada). 
Huvitav, kas mu lugejatel on ka kokkupuudet tinnitusega?
Tinnitus - iseenesest väga huvitav nimetus sellele ilmingule. Peaaegu nagu tintinnabuli:)

Comments

Emmeliina said…
Tere
hea, et panid sellise pealkirja, kohe jäi silma.

Mu sõbranna, kellel blogi pole, tegeleb selle murega vähemalt paar aastat. Kui oled huvitatud võin teid meili teel kokku viia.
emmeliina55@gmail.com (esialgu minu kontakt)
Heli said…
Suur tänu, Emmeliina!

Mind suunati kõrvaarsti juurde. Käin ära ja võtan seejärel Sinuga kontakti.
Veelkord, aitäh hoolivuse eest!
Emmeliina said…
Andsin talle eile õhtul Sinu loo lugeda. Kuna tegemist Konservatooriumi lõpetanud inimesega tabas ta selle "tintinnabuli" kohe ära. Minule oli ikka viidet vaja.