Skip to main content

Insomnia

Ei teagi täpselt, mis on põhjuseks  -  suveajale üleminek, tinnitus või loomulik organismi vananemise protsess, ent mu une ahritektuur on paigast ära.
Mulle meeldib mõelda unest kui arhitekuuriliselt korrastatud režiimist. Imponeerib ka see, et tegelikult ei tea päris täpselt mitte keegi, mis juhtub unesoleku või unetuse ajal. Mis põhjustab erinevaid unenägusid ja unetust? Vaid küsimärgid ja oletused, täpsed vastused puuduvad.
Isiklikust unearhitektuurist.
Ennemuiste ei olnud mul eales probleeme 8-10 tundi jutti magada. Nüüd on. Viimasel ajal ärkan üsna seaduspäraselt 3 tundi peale esmast unne vajumist. Mida sagedamini seda  juhtub, seda raskem on taas und leida. Esialgne paanika on asendunud uudishimuga.
Tegelikult olen noorusaegadest alates olnud ööinimene. Mulle meeldib öövaikus. Mõtted, mida mõtlen öösiti erinevad päevastest (argistest). Seega  - hullu poleks jutkui midagi. Vaja vaid öistes tegevustes pidepunkt leida. Raamatute lugemine ei sobi, olen proovinud. Spetsiaalse tee keetmine vahest mõjub, vahest mitte. Ehk jalutuskäik värskes õhus? Peab proovima. Sooja duši pole ka proovinud. Öine saunakütmine tundub liialt ekstreemne valik olevat...
Mäletan selgelt eelmise suve tipphetki võrkkiiges lebotades.... läbi puudevõra sillerdav tähistaevas, öökullihuiked, turvaline sumedus ja ajavoolu tajumine.

Eile sattusin üpris kummalise unejuhtumi (häire?) peale. Sellist onu mina küll pole kohanud. Idee unekodukäijast on muidugi hirmutav. Guarding Une-Mati wanted!

Comments