Skip to main content

Voodielust ja riietusest

Saabuva nädalavahetuse plaan on olla võimalikult palju voodis. Lamavas asendis. Raamatu(te?), näkside ja unelevate mõtetega. Vihurimäed loen praegu. Eelkõige R.-i mahitusel. Sest ta juba mitu korda on pööranud tähelepanu asjaolule, et hääldan valesti (provintslikult!) sõna wuthering. Lõpuks julgesin ka tunnistada, et ega ma päris täpselt tea, mida see sõna tähendab. VIHURDAMA! Kas ma siis polevat Vihurimäed lugenud...
 Vot siis, millised teadmatud seosed ilmsiks tulid.

Aga voodi jah, on üks mõnusamaid paiku.  Vist Maire Aunaste kirjutas kunagi pika traktaadi oma voodist ja sellest, milliseid momente ja tähtsust see koht tema elus omab.
 Mul ka.
Seetõttu ongi mul välja kujunemas voodipesu hankimise kirg. Ja voodipesu olgu triigitud! Nii nagu Soodomalgi. Olen korra proovinud vaid nööril kuivatamisega piirduda, ent see pole see... Triigitud lina, tekikott ja padjapüür on must. Ja... voodis tuleb olla teki all. Et niisama pole mõtet kerasse tõmbuda ja pleedide või muuga piirduda. Ja hommikuti tuleb pesa "üles teha ", siis on värske ase alati ootamas. Ja ilma lemmikpidžaamata ei kujuta voodielu enam ettegi.

Mu kõige magusama aseme tegi mulle kunagi vanaema Ida. Läikivate metallnuppudega reformpõhjaga voodisse oli põhjaks pandud sulekott, pea alla kohev sulepadi. Lahtisest aknast kostev lindude vidin, plekist äratuskella tiksumine ja köögist kostev pliidiraua vahetamise kolin - need  mu lapsepõlve lemmikhääled...

***
Selle nädala toreda sõnapaari lausus mu töökaaslane - et talle meeldivad "arhitektuursed riided". See tähendavat seda, et näiteks seelik on disainitud  sedasi, et ta nats kehast eemale hoiab ja seelikukandjast sõltumatut elu elab, liikudes kõnnakule iseseisvalt kaasa. On ju vahva taju ja seletus!

Voodielu ja riietusega seoses meenus R.-i väide, et oma noorusaegses abielus veetsid nad kaasaga argipäeva alastuses, ent riietuma (kostümeerima) asusid voodisse minnes... Oh, elu. Toredus.


Comments

Mul on lisaks triikimisele ka ilusa voodipesu kirg. Ainult kõiksugu pidzaamad ja öösärgid ei tule kõne allagi. Juuuuube ahistav, täitsa mõeldamatu:)
Heli said…
Oled ikka looduslaps, Soodoma!:) Mul seevastu on ilma "kõiksuguta" kõhe kuidagi.
Anonymous said…
OO, mul on voodiga täpselt samad tunded - pesu peab olema triigitud, hommikul tuleb voodi üles teha ja voodis peab lesima teki all. Ööriiete olemasolu sõltub ilmast, mul hakkab enamasti ilma magades külm. Tähendab, kui on väga soe, magan ilma, aga öösärk padja all, et kui keset ööd viludaks kisub, saab selga tõmmata. Pealegi, naisterahva asi, igasugused kehaosad jäävad magades jalgu.
Heli said…
:) Mu lemmikpidžaama oli ka kõige palavamate ilmadega käeulatuses. Teab millest see - aeglane verevarustus? Aga nii on alati olnud. Niikaua, kui end mäletan...