Skip to main content

Manipulaator

Üks miinusmärgiline postitus üle mitme aja.
Mulle ei meeldi kui minuga manipuleeritakse.
Kellele meeldiks, eks ole!
Aga... olen hakanud mõistma, et paljud inimesed ei saagi aru, mis mängu nendega mängitakse, mina sealhulgas.
Ja manipulaator-tüüpi inimesele on see vesi  veskile. Mängud muutuvad järjest rafineeritumaks ja järjekindlamaks. Mida kõrgem IQ, seda salakavalamad on manipulaatori sepitsused.
Kõige hullem on veel siis, kui tal õnnestub endale liitlasi leida - kes ühel või teisel moel temast sõltuvad.
Siis ulatub manipulaatori haare ja kombitsad sinuni isegi siis, kui sa temaga suhtlemise oled lõpetanud.
Kuidas manipulaatorit ära tunda?
Ta ujub sulle külje alla siis, kui talle kasulik on. Eriti meeldib tal seda läbi perekondlike ja sõprussidemete teha - kuidas muidu ikka lähedale saab, eks ju. Valvsaks võiks teha stiil, kuidas ta oma pereliikmetest räägib. Sageli kiidab ta oma laste üleinimlikke võimeid. Tema võsud  ei ole TAVALISED, vaid kohutavalt andekad. Suisa nii andekad, et kui "lint seisma ei jääks, jookseks ennast surnuks." Selline jutt paneb manipulaatori silmad entusiastlikult läikima, aga võiks kuulaja ettevaatlikuks teha.
Üsna pea paljastab ta nagu muuseas ka oma tegeliku eesmärgi(d). Tal on mitmeid probleeme, mille lahendamisel sind osavalt ära kasutab. Peamiseks eesmärgiks on igatahes raha. Manipulaator tahab surres omada ja/või pärandada oma lastele kõige rohkem asju ja see teda takka piitsutab.
Kui ta on sind igal moel ekspluateerinud ja oma eesmärgini jõudnud, siis kaovad  perekondlikud suhted ja muu butafooria, mis sellega kaasnes. Kurat teda võtku, mõtled ja teed endast oleneva, et ta su elust kaoks.
Aga see polegi nii lihtne. Üsna pea taipad, et ta on jõudnud oma mürgiseemet külvata ja kurjaõied õitsevad mühinal edasi.
****
Aga muidu ootan nagu kõik teised Eestimaal - et lumi sulaks ja ripa-räpa asjad välja tuleksid. Siis saab kõike jälle küürida, puhastada ja uue väärtuse anda...

Comments

Tiiu said…
Jaajaa, väga nadi tunne on avastada, et minuga on manipuleeritud lausa 25 aastat. Pole ju aega pühendunud emal mõelda, kas mitte kallid sugulased mind ära ei kasuta. Palju aastaid astusid mu suhgulased mu koju ette teatamata sisse: küll süüa vaaritama, duši alla, aeda sööma jne. Kui ise korra elus neile sisse potsatasin, oli veel aasta hiljem neil nurinat, et miks ma ette ei helistanud.Ei aidanud vabandaminegi, et ei jõudnud telefoni juurde. Mul tollal mobiili polnud. Nüüd ma mõtlen, et nad nautisid seda ärakasutamist ja küllap mõtlesid, et nad on võitjad. Mõnes mõttes olidki, mõnes mitte: praegu meil lastega nendega enam suhteid pole. Kaua sa ikka suhtled inimestega, kellele aina anna, anna, anna ja ikak pole sa hea. Ma isegi ei tahtnud neile meeldida, käitun ka võõrastega nõnda nagu nedega - ikka põhimõttel, et käitu teistega nõnda nagu soovid, et sinuga käitutakse.
Eve Piibeleht said…
Minu meelest osa suuri manipuleerijaid ei teadvustagi enesele, et nad manipuleerivad. Nende arust lihtsalt ongi loomulik, et nemad peavad kogu aeg saama, midagi vastu andmata.
Heli said…
Tiiu, tänan kogemuse vahetamise eest! Tuleb välja, et sugulustega on mul vedanud - meil vis kehtib see, et veri on paksem kui vesi:) Kõik peavad teineteisest ja privaatsusest lugu. Aga eks me kohtu ka üsna harva sugulaste ringis - osalt seetõttu, et kõik on üle Eesti ja Euroopa laiali pillutatud.
Heli said…
Tiiule veel: tegelikult olen kuulnud taolistest ärakasutamistest küll. A la sul on saarel veekogu ääres maja - me tuleme (või saadame lapsed)sinu juurde suvitama. Ja jäädakse nädalateks, mõistmata et pererahva elurütmi ja privaatsust segatakse.
Heli said…
Thela, nii see vist sageli kipubki olema. Kuigi... mitte alati. Minu postituse näites ongi tegemist läbimõeldud ja pahatahtliku manipuleerimisega. Sellisega, kus manipulaator ise teadis väga hästi, kuhu ta välja tahtis jõuda ning et mind ärakasutamata ta selle eesmärgini ei jõua...:(

Olen mõelnud, et manipulaatoril puudub empaatiavõime.
Ta ei suuda end asetada ärakasutatava olukorda. Mõnes mõttes on tegemist misantroobiga, kes suudab parimal juhul lugu pidada ja hoolida vaid oma perekonnast. Kui sedagi. Ja kui... siis teatud nihestatusega.
Heli said…
Meenus, et Eesti kirjanduses on manipulaatori kuvand täiesti olemas - Kaval-Ants!
Mäletate ehk Vanemuise kuulsat etendust Põrgupõhja uuest Vanapaganast?! - "...Pumpa, aga pumpa niikuis saad..."