Skip to main content

Olen näljas!

Vingun natuke.
Olen tõelises kultuurinäljas. No tõesti! Valin väga hoolikalt kuhu ja mida vaatama/kuulama minna, et end kaitsta pettumuste eest.
 Seetõttu ongi valik neetult kitsuke:(
Aga nälg on suur ja järjest kasvab. Kevade saabumine suurendab seda veelgi...
Pean tunnistama, et teatrisse ei veena mind juba pikemat aeg minema ei ussi- ega püssirohuga. Pirts olen! ja mitte mina üksi, vaid ka kaasa... Meil on õnneks sarnased kultuuriaistingud.
~ 1 kuu tagasi Kumu nüüdisaegse graafikanäituselt tulime tagurpidi välja. Šokeerida tahtmine mõjus sedavõrd marginaalselt ja igavalt, et võttis tükiks ajaks taas isu ära kunstinäituseid külastada.
Mida minusugused tahaksid?
Tahaks esteetilist ja ilusat. Kõrgetasemelist tehnikat. Müstikat.
Isiklikult olen tohutult väsinud kolemaailma afišeerimisest.
Esiteks seetõttu, et mõnda aega ilmas elanuna olen muu seas ka ilu, õnnetunnet ja armastust kogenud. Miks kunstiloojad seda ei näe, ei tunneta, ei aisti? Miks arvatakse, et inimene tahab teatrisse/kinno/näitusele tulles samastuda vaid probleemse ja hälbiva maailmaga?
Ja ei ole asi vaid rahas ja riigipoolses väheses toes. Asi on ka loojates endis ja nende poolt pakutavas, mille kultuuriväärtuses minusugune kahtleb.

Comments

Eve Piibeleht said…
Kirjutan täiesti alla. Loetagu seda eskapismiks või milleks tahes, ma ei taha seda kolemaailma näha. Ma olen seda elus juba täiesti piisavas koguses näinud. Õnneks olen näinud ka ilusat ja seda tahaks veel.
Anonymous said…
Oh, ma olen täiesti sinuga nõus. Ma ei saa üldse aru, miks peab hea kunst olema kole ja räpane.
lishu said…
no ei tea nüüd, meil on õnnestunud viimasel ajal - Gurzuf, Ultima Thule "Jälgede jälgedes", Ruoge Madame, kes otsib, see leiab!
Heli said…
Triangel ja Thela, hea et sarnaselt mõtleme! Vahest kahtlustan, et olen liiga kriitiline ümbritseva suhtes...:)
Kolemaailma ja keskpärasuse pealtung on sedavõrd suur, et pelgan - kõrgkultuur jääb selle p... varju.
Inimestel on niipalju infot ja valikuid, et sageli ei jääb pärissündmus nägemata-kuulmata.
Heli said…
Lishu,pakutav muusikavalik ongi parem.Ei teagi miks. Vast seetõttu, et inimesed üldjuhul muusikata olla ei saa. Kujutava kunstita elatakse vast ära, ent mistahes muusika tarbimine on elusolemiseks ja hakkamsaamiseks vajalik. Olen täheldanud:)