Skip to main content

Veel fluidumist, enesepettusest, fatamorgaanast...

Fluidumi pikkus on vist otseses sõltuvuses oskusega mitte küsida valesid (tegelikult õigeid:) küsimusi.
 Sest vastustes võib kajastuda tõde.
Nii sõna otseses mõttes, kui ka kaudses... -  vastused  võivad rääkida ka vastaja enda kohta tõde, mis väärtushinnangutega sobida ei pruugi.
Ja nii see vundament (mida tegelikult ei pruugi kunagi olemas olnud olla) murenema lööb.
Lõpuks ongi valikute küsimus, kas küsida/rääkida või mitte.
Või lasta lihtsalt olla, kulgeda.
Enesepetu kiuste.
Fatamorgaana.
Sest lihtsad asjad on enamasti meeldivad ja eläma on laiffi.
Jah, aga ikkagi...

Comments

jeekim, sa vastad selle postitusega täpselt sellele küsimusele, millest ma pikka-pikka aega olen mõelnud.
Kas rääkimine on kasulik või kahjulik?
Kui palju, mis kogustes, millisel määral ja kas üldse.
uskumatu, ausõna.
ma olen täiesti sõnatu.
see on lihtsalt super. Täpselt see, mis ma mõtlen, ainult pole suutnud siiani sõnadeks/mõteteks välja raalida.
Heli said…
Jah, ja tegelikult ju "õigeid" vastuseid pole. Ise mõtlen nii, et püüan endaga mitte vastuollu minna. See eeldab iseenda väga head tundmist... et kui kaua soovid fluidumis olla nii, et "hundid söönud/lambad terved". Ja kas sõnakõlks "iseenda vastu lõpuni aus olla" on ikkagi alati see, mis südameasjus hoiaks... Ehk on kõigile parem, kui vahest ikkagi šlikerdada :):)
just, just. vat seda "aususe piiri" olen mina ka kõikse aeg taga ajanud. Ja selle üle mõtisklenud.
Kust ja kas liigsest aususest saab rumalus ja karuteene. Kui nii tohib ja saab suhtes öelda aga ma siiski arvan, et saab.
Heli said…
Jah, minu arvates on üsna pinnapealne väide - "olen Sinuga lõpuni aus". Inimene, kes nii ütleb, ei pruugi aususe mõistet lõpuni mõista. Ausus võib väga lihtsalt muutuda hoolimatuseks, brutaalsuseks, empaatia ja taktitunde puudumiseks...
Mis maksab selliste tunnete puhul "lõpuni aus olek"?
Vaat, selle kohta on see hea ütlemine, et tõde /ja ma julgeks lisada, et ka ausus/ ilma armastuseta on puhas vägivald.
Heli said…
Tõde, SK.