Skip to main content

Mis vahe on sukasäärel ja pensionikindlustuse III sambal?

Nonii. Omal nahal ära proovitud. Eks vanasõna ütle, et "Loll saab kirikuski peksa". Minuga enam-vähem selliselt läks....

Eks kindlustusagendid olid mulle kui sihtgrupile om ilmelist toodet III samba näol ka enne püüdnud müüa, ent olin suutnud ikkagi ära vingerdada. Aga eks nad leia ikka "nõrgima lüli" üles. Seekord osutus selleks mu kaasa. III samba kindlustus "taskus", hakkas ta ka mulle kodust selgitustööd tegema. Ja "ära rääkis", kuramus:) Nii saigi minust Ergo rammusate pensioniniitude ... lammas. Mäletan, et küsisin veel täpselt agnedilt üle, et juhul kui mul igakuisetest sissemaksetest villand saab, kas saan sissemakstu tagasi. Ja-jah, 10% kaotad, ent ülejäänud saad tagasi - kõlas vastus. Oma süü, et ma "kenjaalset lepingut" punkt-punktilt ja juriidilistesse üksikasjadesse süvenenult läbi ei lugenud.

Probleemid hakkasid 2007.a oktoobris. Nimelt oli mul sõlmitud otsekorraldusleping, ent agendi soovitusel tegin selle vaid aastaks, sest sissemakstav summa muutus aastate lõikes.
Kusagilveebruaris 2008 avastasin, et mu konotolt ei ole III samba kogumismaksed enam maha läinud. Helistasin ja kirjutasinErgosse - ohjah, teil on tekkinud VÕLG. WTF? Mis pagana võlg?
Selgitasin, et ma ei saa teha maksekorraldust kui mul puudub alus arve näol. Ma ju ei tea isegi summa suurust, mida peaksin ülekandma...
Igatahes lõppes seekordne vestlus ja e-mailide vahetamine sellega, et maksin "võla" ära ja ka uue sissemakse.

Aprillis 2008.a avastasin taas, et arved mulle ei tule. Helistasin - jälle kobiseti võlast. Siis sai mul villand, turtsusin et mulle ei sobi Ergo taoline klienditeenindus ja see, nad mu võimsat sammast sedavõrd suutmatult haldavad - kirjutasin avalduse, et soovin nende teenusest loobuda ja sissemakstud summa mulle tagastada. Ühtlasi palusin sulgeda oma isikuandmetele juurdepääs.

Saaga jätkus sellega, et sain nutuse häälega agendi kõne. Esmalt püüdis ta mind ümberveenda, et kaotan nii moraalselt kui rahaliselt. - Kuidas te siis pensionipõlves hakkama kavatsete saada? - oli ta küsimus. Kobistasin midagi hobustekasvatusest jne ja sain hüperktiivse inimesga kõne lõpetatud. Lootsin et sellega on kõik.

Möödus kuu, aga Ergo väljamaksest ei kippu ega kõppu. Helistasin. - Te peate tulema isiklikult kohale, kaasas isikuttõendav dokument ja originaalavaldus. Sisseskaneeritud avaldus ei kõlba.
Ok, sõitsin siis kohale. Läksin kontorisse ja selgitasin, miks ma tulin. Mind juhatati kolme kabinetti, üheski ei osatud minuga midagi peale hakata. Lõpuks tuli umbkeelne bürootöötaja, kellele hädises vene keeles selgitasin, et miks ma seal olin. Ta vabandas ja ütles, et paljud on puhkusel, võttis mu avalduse ja sõnas, et nüüd peaks vsjo v porjadke olema.

Paar nädalat hiljem sain kõne - meil pole teie isikuttõendavat dokumenti ja teid näinud.... Lubasin viia. Sellest hoolimata tuli mulle otsus väljamakse kohta posti teel ja ka pangakontol see kajastus... Summa oli vähem kui 300 krooni:)

Helistasin ja palusin arvutuskäiku. Oodake, vaatan kohe teie andmed järgi.... Kuidas teie nimi ja isikukood on? Ütlesin, et te ei saa ilmselt nende näitajate järgi midagi teada, sest olen kirjalikult avaldanud soovi oma isikuandmete sulgemiseks. Ei, te olete endiselt meie andmebaasis, teatas Ergo töötaja rõõmsalt.

No comments.

Ühesõnaga... minu jaoks on sukasäär parem lahendus kui kõivõimalikud soperdisfondid. Õnneks kaotasin oma raha vaid kahe aasta koguses. Tükimaad kurvem oleks 10 jne aasta pärast, eks ole...

Comments

Elsa said…
Täitsa pöörane...
Minul on III sammas Ühispangas ja seni ei ole pidanud kurtma teeninduse ja info liikumise üle. Kõik sujub :)
muusake said…
II ja kolmandal sambal on ka ikka muidugi vahe sees. Kas see ERGO pole hoopis mingi kindlustus? Või on siis fondihaldaja ka?
Mees mängib ka koguaeg mingi ,,Vene fondiga,, mis pidevalt kukub. Eks iga sammuga kaasnevad mingid riskid mingisse ämbrisse astuda. Nagu ikka!;)
Heli said…
Ergo on kindlustusfirma jah, ent nende tooteperekond on lai:) Pakuvad ka III samba teenust. Ergo on meil tantsulõvi!

Edaspidi on minu sambaks Vabadus! Või hoopis Vanadus?
Vahet pole, aga eks "investeerin" oma igakuised maksed iseenda tuunimiseks:) Ostan mõne ilusa suka...