Skip to main content

Aed 2009

Mulle endale meeldib väga lugeda erinevaid aiandusblogisid, sest mu iluaiandusalased teadmised on ülinapid ja seetõttu saan kasulikke näpunäiteid. Tomatikasvatusest seevastu on mul head teadmised - tänu Taadule!:) Niiet, kes tahab tomatite hingeelu kohta teada, küsige julgesti!

Kuna olen koerapidaja, siis ei saa ma piiratud territooriumi osal väga omatahtsi toimetada. Ühe lillepeenra pärast vedasin aastaid Bonhami ja lahkunud Bibiga vägikaigast. Niipea, kui ilmad palavaks läksid, leidsin peenra asemel "pommilehtri". Ei aidanud isegi see, et kaasa lilledele tara ümber nikerdas - ikka:) Eemale hoitakse vaid ühest kohast - veesilma ümber olevast lillealast. No vot ja seda ala ma sammukesehaaval laiendan.

Tänavu on mu aias uued külalised:

* istutasin lillealale 2 erinevat liiliat: kollase ja oranži õiega (ma nimesid parem ei üritagi kirja panna:)
** harilik elupuu tuli samuti veesilma juurde kääbuskadakale seltsi
*** väljaspool aeda leidsid asukoha 3 seenhaiguskindlat roosat roniroosi
**** ukse kõrvale hankisin ühe ümmarguse ilmastikukindla lillepoti (betoonist), kuhu istutasin kollase õiega põõsasmarana
***** veesilm sai väikse tagasihoidliku vulina/purskaevu.

2009 aasta erilised sümptomid:

* Tohutult õunu, mille koorma all murdusid 2 vana õunapuud:(
** kevadel istutatud vaarikad andsid juba saaki - 2 šokolaadikoog ja niisama söömise jagu
*** tomatisaak väga hea!
**** herned tulid minimaalselt üles, aga paari köögivilja-piimasupi jagu ikka sain
***** mahapandud ürtidest: pane edaspidi vähem maha ja uuri, milline mullakoostis sobiv näit: basiilikule. Rohkem salatit, erineva külviga!

Üks mure on ka:

Heidelbergi roniroosi lehtedele tulid algselt mingid täpid ja nüüd viskab järjest lehti maha. Õied on küljes ja õitseb rikkalikult. Mis haigusega on tegu ja mida tegema peaksin? Kas mürgitama? aga kas mu koertele võib see kuidagi ohtlik olla?

Comments

Eve Piibeleht said…
Basiilikut kasvata edaspidi parem potis, miskipärast ei taha ka mul eriti peenras edeneda, aga potis läheb tavalise aiamullaga nii et mühiseb.
Roniroosil on mingi seenhaigus, mahakukkunud lehed tuleks põletada ja põõsast ennast pritsida Fastaci, Score või mõlemaga. Koerad hoia soovitavalt pritsimise ajal eemal, aga hiljem küll ohtlik ei ole.
deia said…
Põõsast piinab sul arvatavasti tahlaiksus - väga palju sellel aastal. Aitab score või bravo. Vanad lehed ei taastu - aga uued tulevad juba ilusad. Nüüd vastu talve korja kõik mahavarisenud lehed ära ja põleta. Põõsas uputa korralikult selle mürgiga üle, nii, et mullale ka saaks. Ja siis kevadel kui ilmad soojaks läinud tee profülaktika mõttes uuesti - kasta ka mulda sellega.
Fastac seente vastu ei aita. Fastac on putukamürk :)
Mul ka 2 koera - pritsin tavaliselt õhtupoole - selleks ajaks panen koerad kinni ja lahti lasen alles järgmine hommik - elavad siiamaani rõõmsalt ja pole neil häda keskit. Aga ega nad eriti roosipõõsastes tuulamas ka ei käi.
Heli said…
Head Deia ja Thela,

Scorega pritsitud - loodetavasti pahaline kaob ja järgmisel kevadel on mul roosiaia alge olemas.