Skip to main content

Reedeõhtune laul ehk Eesti otsib superstaari anno 2009

Mu tänane postitus on seotud tänavuse superstaari valimisega, mille karuselli olen omatahtsi kinni jäänud.

Põhjuseks: hea hääl ja anne ning armas hing.

Ja kuidas ma seda väljendan? Ikka tulevase staari supportimisega kommenteerimise, häälte andmise ja reitingu üleskerimise näol:) Pole üldse kerge, teate. Sest samasuguseid meeleheitjaid tundub kõvasti olevat.

Ma ei sekkuks kuidagi, kui ei usuks Anne anne`sse ehk andesse. Asi ongi selles, et suure muusikasõbrana leian, et ta on kuradima hea. "Kuradima"  seetõttu, et  mul on omalaadne kriteerium hea laulja hindamiseks.
Selle seletamiseks võib tuua näite iluuisutamise paarissõidu või üksinumbrid. On uisutajaid, kes juba pikalt enne hakkavad märku andma, et VARSTI TULEB HÜPE, uisutades ühel "allüüril" (sry, hobustega tegelemine jätab oma jälje) ja kõõritades pikemat aega üle õla. Sama lugu on enamiku lauljatega - nägu tõmbub valuliselt krimpsu, suu läheb kurgumandliteni lahti - here i come.... Väkk! Mina isiklikult ei seedi sellist värki.

Anne ei karju, ei kisa, ei seksuta. Anne LAULAB.

Ja see meeldib mulle tohutult. Mul on timmitud maitse, ma tean;-)

Kes tahab seksutada, peaks seda suutma teha tasemel Beyonce.
Kes tahab kisada, tehku seda sama puhtalt ja eriliselt nagu Opeth`i solist.

Kes nii ei oska ja teeb midagi  vahepealset/ebamäärast, see vist ongi Eesti Superstaar.

Annel ilmselt pole ses saates pikka laulu. Otsustades silmapaistvate staaride Rein Rannapi ja Maarja-Liis Ilusa kommentaaride järgi.

Aga mul on hea meel, et teda on märgatud (Mihkel Raud) ja ehk leiab tema publik ta üles.

Ja krdi-rsk.  Mis nagu Rannapile selle laulu esitamises ikka ei meeldi? Kuidas saab sellist asjatundmatust kohtunikuna kultiveerida, aah? Kas Kosmikute ja Rannapi perssekukkunud tuur ei olnud siis piisva märk, et vaid särtsust ja pauerist jääb väheks? Ka Ruja (s.h Rannapi) kuulsaks saamisel mängis olulist rolli Urmas Alenderi HÄÄL, mitte vaid särts. Särts tuli bändiga ühise keele leidmisest. Ja... defineeritagu SÄRTS ja PAUER - kas see on seesama, mida teeb viidatud Beyonce?

Mina tahan küll, et laulja liigutaks mind eelkõige viisipidamiase, fraseerimise ja musikaalsusega. Muide, teadmiseks M.-le, ka David Bowie laulab ülipuhtalt. Vot. Ja M.O.T.T.



Anne Arrak - Sacrifice (live)

Anne Arrak | MySpace Music Videos


Sarnasel teemal

Comments

Anonymous said…
Ma olen Anne osas sinuga absoluutselt päri. Saadetega kasvab ehk julgus ja isu ka and way to go!!!
Heli said…
Olen sama meelt:)
Tänud kommentaari ja eriti Su vastava teemalise postituse eest!

Iga Su sõna "on nõretamas meest", omalt poolt püüan teha endast oleneva, et Eestis miskit heamuusika osas muutuma hakkaks.

Põrutan nüüd Dramamama kontserdile Rock Cafe`s.
Soovitan soojalt kõigile rokihuvilistele.
Lizzy said…
Ma olen ka nõus, et Anne on hea, kui mitte sellega, et kohtunike süül ta võiks välja lennata. Mina ei mäleta, et maarja midagi kehvasti eriti oleks öelnud, seal oli pigem rannap vs raud jälle, sest rannap arvast,et anne ei saa edasi. Kõik lauljad,kes kunagi on välja kukkunud, on endale ise haua kaevanud halva lauluvalikuga.Kui Anne seda ei tee, siis vaevalt mingi reinu kriitika talle midagi teeb. Ainuke inimene, kelle kommentaare rahvas usaldab, onniikuinii raud, nii et ma arvan, et su lemmik on igati safe.
Heli said…
Lizzy, jah Sul on õigus - keerasin eile vindi üle. Tegelikult pidasin rohkem silmas kohtunike üleüldiseid hambutuid kommentaare - a la särtsu rohkem vaja....
Eve Piibeleht said…
Tunnistan ausalt, pole Eesti superstaari sel aastal vaadanud. Eelmisel aastal üritasin vaadata, aga kõrvad ei kannatanud välja ja kohtunike jutt tundus täiesti mõttetu. Inglismaal aga sattusin vaatama sealset sama formaati ja nautisin just nimelt kohtunike sära - lauljad olid ka head, aga meelde jäid just kohtunikud.
Unknown said…
Forget everything I said. Selle esituse põhjal (kui see on tõesti live ja ilma igasuguse editita) ma julgen küll väita, et mitte keegi teine ei ole kõigi superstaari hooaegade peale kokku nii perfektset esitust teinud. See oli absoluutselt 100.00% täiuslik!
Helina A. said…
Tüdrukud on see aasta nõrgad. Ma mõtlen kui poistega võrrelda. Anne on hea, aga poisid on paremad ja see aasta võiks mõni mehehakatis võistluse kinni panna!
Kene fenomenist ma aga aru ei saa(kahjuks või õnneks). Ehk ei näe ma veel seda, mida asjatundjad nägid, aga selle esinemise põhjal teda otse finaali saata.. Ütleme nii, et klaverimängija teda laulmise juures ei seganud :)
Otse finaali oleks pidanud minema kes iganes teine(peale kerli kõivu õe muidugi.. temast ma ka aru ei saa, miks ta seal on).
Kadi said…
Minu suur lemmik on ka sel aastal Anne, kuigi Ott, Birgit ja Marten pakuvad talle kindlasti kõva konkurentsi. Tore ju oleks, kui vahelduseks võidaks mõni noormeestest, kuid samas võiks asja kinni panna ikka parim laulja. Praegu on veel vara öelda, kes see on. Eks nad ju kõik arenevad ja muutuvad saate jooksul.
Heli said…
Olles nüüd finaalipoisse kuulanud - nõustun igati eelkommenteerijatega, et poisid on tänavu tugevad.
Niiet Thela, tasub vaadata/kuulata küll;-)