Skip to main content

Lase olla

"Võtad asju liiga südamesse, utreerid/mõtled asju üle...", neid etteheiteid olen elu jooksul mitmeid kordi kuulnud. Nüüd võtsin kätte ja süüvisin Hundiulu kommentaari/mõistujuttu mu ehitusteemalise kärgatuse all. Minu jaoks jäi esmalt kõlama mõte, et nutikas naine laseb mehel end mehelikuna tunda. Aga ilmselt mitte seda ei tahtnud Hundiulg rõhutada...

Naiselik-mehelik olemine on paarissuhtes üsna teisejärguline. Kuigi... esimene valik vist ikkagi langetatakse selle põhjal. Et kui mehelik või naiselik keegi on. Mäletatavasti ütles mu kaasa üsna suhte alguses, et imetleb kui naiselik ma olen. Olin üsna üllatunud, sest varases naise-eas tundsin end kohutavalt kohmakana ja pigem poisilikuna. Naiselikkus tähendas minu jaoks eelkõige heljuvat graatsiat, kuldsed pikad lokid seljal lehvimas.

Pereelu kontekstis tähenda naiselikkus-mehelikkus  eelkõige jaotust kodutöödes. Samas... tulen kodust, kus isa tegi väga sageli süüa. Liha.- ja kalatoidud olid täielikult tema pärusmaa. Samas lõi mu ema kaasa rasketes kodutöödes ehk  - aitas ehitusel, loomade talitamisel, pidades samal ajal ometi naiselikku õpetaja ametit...ja lastes isal end mehena tunda.
Mis ma öelda tahan? :)

Aga seda, et mingi mõõdupuu järgi olen ma kahtlemata naiselik ja ehk isegi nutikas naine. Taluperenaisena ei oska ma tänaseni muruniidukit või trimmerit käivitada. Akutrelli ei kasuta ja puid lõhkudes näppe pilpale ei pane. Tegelikult pole ma puid lõhkunud väga pikka aega. Sest pole vaja. 
Käsivikatiga niitsin vahepeal vaid seetõttu, et hobuseid mitte kuuma päikese ja putukate kätte ajada. Aga see oli väga õudne kogemus - käed olid villis ja parmud hammustasid nii, et pisarad väljas. Pärast seda intsidenti sai "naiselik nutikus" maksma pandud ja koormatäis kuiva heina talli tellitud, et hobudel päiksevarjus miskit nosida oleks.
Autot ma ka ei remondi, vähe sellest - ei tea ma miskit ka igapäevasest hooldusest...

Ja neid asju, mida ma tegema ei pea,  on palju... sest et.... olen ju naine. Sest mu kaasa laseb mind naisena tunda. Ta laseb mul üleüldse olla. Sest ta hoolib minust. Ja tema õigustatud ootus on, et mina ka seda oskaksin ja teeksin.
Nii lihtne see ongi.

Aga see ei tähenda seda, et ma seda alati suudan. Sest mängu tuleb naiselik...viha?tölplus? uss? Ma ei teagi, kuidas seda nimetada... aga aegajalt miski takistab mind olemast "nutikas naine".
Ongi kõik kohe keeruline.

Comments