Skip to main content

Ooper

Miks mulle meeldib olla sellises vanuses nagu ma just olen? Õige vastus on, et mulle tohutult meeldib iseenda julgus ja sisemine enesekindlus oma varasemaid hinnanguid muuta. Ja veel...et mu vaated pole enam sedavõrd radikaalsed, kui näiteks kahekümnendates aastates.

Eile kuulatud G.Donizetti ooper, Maria Stuart, liigutas mind südamepõhjani. Ja mitte ainult mind, vaid paljusid Pirita kloostri vabaõhulavastusel viibinuid. Õhust oli tunda. Mul on tõsiselt heameel selle üle , et pean oma sõnu sööma. Põlgasin ja pidasin ooperit võltsdramaatiliseks ja kummastavalt pentsikuks žanriks. Kui pime ma olin! Olen viimaste päevade jooksul kuulanud kolme erinevat ooperit:Mascagni "Talupoja au", Leoncavallo "Pajatsid" ja lõpuks Maria Stuart... ja usun end nüüd mõistvat seda kirglikku (sala)keelt ja arhitektuuri. Nauding, mida ükski teine muusikažanr pakkuda ei suuda. Muidugi on oluline esitus ja esitajad. Moskva Novaja Opera sümfooniaorkester on kindlalt üks parimaid, mida õnnestunud kuulda.

Puhastustuli. Tean nüüd, miks ta ütles, et ooper on tema jaoks loomulik. Tollal mõtlesin, et kõike muud, aga mitte "loomulik"... Lihtsalt, kui keegi või miski on su sees nii sügaval, siis ongi kõik loomulik. Sa ei imesta enam selle üle.

Comments